FRISSEN FACSART

GYÜMÖLCSLEVEK

  • Epres-banános turmix
  • Narancsos-áfonyás-banán turmix
  • Körte-kiwi turmix
  • Alma-répa turmix
  • Cékla-alma turmix
  • Narancsos-őszibarack turmix
  • Görögdinnye juice

Vagy állítsd össze Te a saját gyümölcskoktélod:

  • alma
  • narancs
  • citrom
  • grapefruit
  • barack
  • banán
  • körte
  • málna
  • eper
  • sárgadinnye
  • görögdinnye
  • ananász
  • avokádó
  • répa
  • cékla
  • paradicsom

Akár keverheted is őket!

Gyümölcs turmixok közül némelyik szezonális jellegű az éppen elérhető választékról érdeklődjön kollégáinknál!

MI MIRE JÓ?

alma hatásai
ALMA

Ami tápanyag- és vitamintartalmát illeti, C-vitaminban gazdag, emellett A- és B-vitamin-tartalma is magas. Az alma mindemellett remek kálium-, magnézium-, kalcium- és folsavforrás is.


NARANCS

A citrusfélék közül a narancs az egyik olyan déli gyümölcs, amely ma már az év minden szakaszában elérhető. Ez az édes és lédús gyümölcs magas C-vitamin tartalommal rendelkezik, ugyanakkor további értékes anyagok is találhatók benne, úgy mint kalium, kalcium és foszfor nyomelemek közül pedig a szelén. A C-vitamin mellett A-, B1-, B2-, B6-és E-vitamint, niacint és bioflavont is tartalmaz. A narancs tipikus ízét a gyümölcscukor és a magas citromsavtartalom, valamint az aromás olaj adja. Bár az íze savas, mégis lúgosító hatású a szervezetre.

citrom hatásai
CITROM

Nagyon magas a C- és E-vitamin tartalma, így szinte mindenfajta vírusos vagy rákos betegség legyőzésében segíti a szervezetet. Ne használjunk citrompótlókat csakis valódi citromot, és fogyasszuk magában (ha szeretjük a savanyú ízt) vagy salátákhoz és tengeri halakhoz.

grapefruit hatásai
GRAPEFRUIT

Fontos lehet a fogyókúrázók számára, hiszen felgyorsítja, hatásosabbá teszi a kilók leadását. Hatása egyrészt a rostok magas folyadékfelvevő képességén alapul, mivel azok a folyadék hatására a gyomorban megduzzadva teltségérzetet keltenek. Másrészt képes a zsírok, az állati zsírok lebontására, így a koleszterinszintre is kedvező hatással bír. A máj méregtelenítésében is fontos szerepe van. A máj megtisztításával a káliumban dús gyümölcs a vérünket is tisztítja. A savas vért lúgosabbá teszi. Pozitívan hat a szív működésére, a vérnyomás csökkentésében is szerepet játszik. A grapefruit bioflavonjai között hesperidint és rutént is tartalmaz, ezért a gyümölcs rendszeres fogyasztása a vesékre és a húgyutakra is jó hatással van.

Rendszeres gyógyszerfogyasztók tájékozódjanak fogyasztása előtt! 

Gyógyszerekre gyakorolt hatása itt olvasható.

barack hatásai
BARACK

Hitted volna? Az ereje a béta-karotin tartalmában rejlik, amely A-vitaminná alakul, így javítva a látásunkat, továbbá védi a szervezetet a rák különböző fajtáitól, annak is az egyik legveszélyesebb formájától, a bőrráktól. Fontos tudni, hogy a barack addig őrzi a benne található vitaminokat, amíg feszes a héja.

banán hatásai
BANÁN

Banánban található A-, C-, E-, K-vitaminok mellett megtalálható majdnem az összes B-vitamin is. A B1-, B2-, B3-, B6 vitaminok gondoskodnak a vörösvérsejtek kialakulásáról, az idegrendszer megfelelő működéséről, segítenek a stresszmentes mindennapokban. A K-vitamin a csontképződésben játszik fontos szerepet, akár csak a kalcium, ami szintén megtalálható a banánban. A kalcium mellett a vérképzéshez elengedhetetlen vas és az immunrendszert védő cink is jelen van ebben a gyümölcsben.

körte hatásai
KÖRTE

Rengeteg jótékony összetevő található benne, többek közt sok benne a A-, B1-, B2- és C-vitamin, ezen felül kalcium, magnézium, vas és kálium tartalma is említésre méltó. Polifenol antioxidánsokban is gazdag, mint a gyümölcsök többsége. Lehetőleg hámozatlanul együk, mivel a héja 6x annyi polifenolt tartalmaz, mint a belseje. Sokoldalú gyümölcs, hiszen rengeteg problémára gyógyírt jelenthet.

málna hatásai
MÁLNA

A málnának magas a C-vitamin tartalma, továbbá apró magvas gyümölcs révén segíti az em
észtést és akadályozza a rákos sejtek kialakulását. A legfinomabb alacsony zsírtartamú joghurttal vagy tejjel és mézzel keverve.

eper hatásai
EPER

Akárcsak a málna, az eper is segíti az emésztést, és likopin tartalma gátolja a rákos sejtek kialakulását. A friss eper nagyon finom, olvasztott csokoládéba mártva pedig valódi afrodiziákum.

sárgadinnye hatásai
SÁRGADINNYE

Aki a sárgadinnyét szereti és rendszeresen fogyasztja, az nagyon jót tesz szervezetével, ugyanis gazdag ásványianyag-forrás: karotint, foszfort, vasat és nátriumot tartalmaz. De igen nagy mennyiségben tartalma A-, B1-, B2- és C-vitamint is. Magas rosttartalmának köszönhetően a sárgadinnye hatékony segítséget nyújt az emésztési folyamatok normalizálásában. Nem csak a bél-, de a gyomorproblémákat is orvosolja

görögdinnye hatásai
GÖRÖGDINNYE

Bár a görögdinnye 90%-a víz, így is kiváló vitamin- és ásványianyag-forrás. Tartalmaz B6-, C- és E-vitamint, niacint, folsavat, vasat, káliumot és mangánt. Színes húsában sokféle karotin található, amely a szervezetben A-vitaminná alakul. A dinnyében lévő C- és E-vitaminra a kötőszövet rugalmassága és az egészséges keringés miatt van szükségünk, a B-vitamin pedig bőrünk, hajunk és körmünk szépségét biztosítja. A görögdinnye mangántartalma révén élénkíti a pajzsmirigy működését és segíti a zsírégetést, ezért kiválóan alkalmazható diéta idején.

ananász hatásai
ANANÁSZ

A, B és C-vitamint, folsavat, káliumot, cukorot, gyümölcssavat és rostanyagot tartalmaz. Folsavtartalma a vörös és fehérvérsejtek, valamint a vérlemezkék képződésénél játszik szerepet. Az ananász értékes tulajdonsága a benne található bromelin enzim is, amelynek a fehérje emésztésében van szerepe, és segítséget nyújt a zsír elégetésében. Az ananászkonzervben már nincs bromelin fehérjebontó enzim, mert az a hőkezelés során elvész.
Étkezés közben érdemes ananászlét fogyasztani, mert segíti az emésztést és csökkenti a vér savtartalmát. Emésztési zavarok esetén szintén ajánlott az ananászlé.

avokádó hatásai
AVOKÁDÓ

Az avokádó telítetlen zsírsavakban gazdag, B-, C-, E- és A-vitamint tartalmaz. Az érett gyümölcsben káliumot, foszfort, vasat, nátriumot valamint kalciumot és magnéziumot is megtalálható. Jó hatással van a szív- és érrendszeri problémákra, vitamintartalmának köszönhetően pedig kitűnő antioxidáns. Az avokádó magas olajtartalmánál fogva kiváló bőrápoló szer a kiszáradt bőrre. Általában érzékeny típusú bőrre alkalmazzák. Segítséget nyújt ekcéma megelőző kezelése esetén és csökkenti a koleszterinszintet.

répa hatásai
RÉPA

A sárgarépalé tartalmaz kalciumot, káliumot, nátriumot, foszfort, vasat, magnéziumot, krómot, karotint, sót, A-, B-, C-,E-, G- és K-vitaminokat. A legtöbb benne az A-vitamin elő vitaminja, a karotin, ami zsírban oldódik. Éppen ezért annak, aki diétázik, és kevés zsiradékot visz be a szervezetébe, érdemes egy kanál lenmagolajat magában vagy salátával elfogyasztania a sárgarépalé előtt.

cékla hatásai
CÉKLA

Rendkívül gazdag folsavban, C-, B1-, B2-, B6-vitaminban, béta-karotinban, niacinban és biotinban. Ásványianyag-tartalma sem elhanyagolható: vasat, szilíciumot, rezet, nátriumot, káliumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort, jódot, bórt, mangánt, ként, kobaltot, lítiumot, stronciumot egyaránt tartalmaz.

paradicsom hatásai
PARADICSOM

A paradicsom nagyon fontos vitamin és ásványi anyag forrás. Az egyik legfőbb alkotója a likopin, amely egy nagyon erős antioxidáns, így képes felvenni a küzdelmet a minden napos stressz okozta sejtkárosító szabad gyökökkel. Emellett kiemelkedő a C és A vitamin tartalma, valamint fontos vas, folsav és kálium forrás is. A savtermelést viszont sajnos fokozza.

logoweb

Nyitvatartás

Hétfő - Péntek

11:00 - 17:00

Címünk:

7100, Szekszárd Kiskorzó tér 1.

Telefon:

+36 30-629-7878
+36 20-2-999-113

Fizetési lehetőségek:

  • Készpénz
  • Bankkártyás fizetés Terminálon keresztül

Elfogadott kártya típusok:

    • Bankkártya (VISA, MASTERCARD)
  • szekszárd étterem bankkártyás
    • Szép Kártya (OTP, K&H, MKB)

    szépkártya szekszárd

Kövess minket a Facebookon és Instagrammon is, ahol folyamatos NYEREMÉNYJÁTÉKOK, AKCIÓK, ÉS KEDVEZMÉNYEK várnak Rád.

Ha bármilyen kérdésed, vagy egyedi kérésed van, írj nekünk üzenetet!